Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή, Αυγούστου 12, 2012

Παρουσιαση Benelli Vinci


Τα όπλα Benelli ως ημιαυτόματα είναι γνωστά για την αξιοπιστία, το στυλ τους. Το τελευταίο μοντέλο ονομάζεται Vinci, ένα μοντέρνο, αρθρωτό όπλο όπου η εταιρεία (που τώρα ανήκει στην Beretta) το εισήγαγε ως την τελευταία λέξη του σύγχρονου σχεδιασμού στο κυνήγι . Οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές. Το όπλο δείχνει κομψό και περιποιημένο. Όντως, το όπλο ζυγίζει μόνο 3,1 κιλά, έτσι, είναι ελαφρύτερο από πολλά μοντέρνα ημιαυτόματα ( αν και τα Benelli γενικότερα είναι ελαφρύτερα, λόγω του ότι διαθέτουν μηχανισμό αδράνειας ο οποίος τους επιτρέπει να είναι ελαφρύτερα).

Το Benelli Vinci είναι πραγματικά καινοφανές. Όχι μόνο δείχνει διαφορετικό, αλλά έχει και πολλά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Αρχικά, όπως προαναφέρθηκε, είναι αρθρωτό . Τα συναρμολογούμενα κομμάτια είναι μόνο τρία. Το όπλο δεν αποσυναρμολογείται με τον συνηθισμένο τρόπο. Για να το αποσυναρμολογήσεις, πρώτα αφαιρείς τη πάπια- πιέζοντας την ασφάλεια στο μπροστινό μέρος της πάπιας και περιστρέφοντάς το μέχρι να φαίνεται σαν ένα μεγάλο καρύδι. Η πάπια περιέχει το μηχανισμό της σκανδάλης και το ''γεμιστήρα'' και “κολλάει” με το κάτω μέρος της κάννης. Είναι περίεργο αλλά και υπέροχο.


Το νέο κοντάκι της Vinci καταργεί το σωλήνα κοντακίου, εφαρμόζει το νέο σύστημα comfort plus και μαζί με τις ράχες και τα νέα πέλματα τύπου air cell, προσφέρουν χαμηλότερη ανάκρουση και καλύτερη επώμιση από τα άλλα κυνηγετικά όπλα. Το κούμπωμα του κοντακίου γίνεται απευθείας πάνω στην κάννη. Η πάπια του όπλου είναι πλέον ενιαία στον κορμό με νέα σχεδιαζόμενη σκανδαλοθήκη, η οποία έχει την ασφάλεια μπροστά για μεγαλύτερη ευκολία. Έτσι η απογέμιση του όπλου είναι πιο γρήγορη και εύκολη χάρη στο ειδικό κουμπί που βρίσκεται στο δεξί μέρος του κορμού. Το σύστημα της κάννης αποτελεί την καρδιά του νέου αυτού μοντέλου, αφού εκεί μέσα λειτουργεί το νέο σύστημα αδράνειας, όπου βρίσκεται όλος ο κύριος μηχανισμός. Το πλεονέκτημα της κάννης, εκτός από τα κρυογενής κατεργασίας τσοκ, είναι ότι η Benelli καταργεί το δαχτυλίδι που ενώνει την κάννη με τον κορμό, με αποτέλεσμα η βλητική και η κατανομή του όπλου να παρουσιάσουν κατακόρυφη βελτίωση και απόλυτη σταθερότητα μακροχρόνια.

Ας σκεφτούμε την ενέργεια. Το Benelli Vinci έχει μόνο τρία κύρια μέρη: το κύριο σώμα εκπυρσοκρότησης , το περιστρεφόμενο κλείστρο και ένα σύντομο άκαμπτο ελατήριο που τα ενώνει. Οι ακροδέκτες του κλείστρου κλειδώνουν ατσάλι με ατσάλι με την κάννη του όπλου. Δεν υπάρχει ροή φυσικού αερίου προς τα εμπρός της θαλάμης. Το σύστημα αδράνειας δεν το χρειάζεται. Ως αποτέλεσμα,το φυσικό αέριο,ο καπνός και η καμμένη πυρίτιδα να περιορίζονται στην θαλάμη κατά την πυροδότηση αντί να κατευθύνονται πάλι πίσω στο μηχανισμό του όπλου( όπως συμβαίνει συχνά σε ένα όπλο που λειτουργεί με φυσικό αέριο και γι' αυτό προσπαθώ να αποφύγω να το καθαρίσω όσο το δυνατόν περισσότερο). Η μειωμένη μάζα των μερών που συντελούν στην εκπυρσοκρότηση σημαίνει γρήγορη ανακύκλωση. Η απλότητα και το μικρό βάρος βοηθούν στον χειρισμό. Επειδή δεν υπάρχουν ελατήρια, υπάρχει λιγότερο βάρος κάτω από την πάπια όπως επίσης στη μέση αλλά και στο πίσω μέρος του όπλου. Ως εκ τούτου το συνολικό βάρος προσδίδει έναν ελαφρύ και γρήγορο χειρισμό.


Πώς λειτουργεί το σύστημα αδράνειας; Αυτό είναι το ενδιαφέρον κομμάτι. Η κεφαλή του κλείστρου παραμένει κλειστή στην θαλάμη καθώς το κυρίως μέρος κινείται προς τα μπροστά κατά την εκπυρσοκρότηση. Αυτό συμπιέζει το ελατήριο σύνδεσης και όταν φτάσει στη μέγιστη πίεση το περιστρεφόμενο κλείστρο ξεκλειδώνει και όλα τα παλινδρομικά μέρη μετακινούνται προς τα πίσω μαζί. Οι κάλυκες βγαίνουν, ένα άλλο φυσίγγι μπαίνει και τα μέρη που εξυπηρετούν τη σκόπευση και την εκπυρσοκρότηση κινούνται ομαδικά προς τα εμπρός δηλαδή πίσω στην αποθήκη που ενεργοποιείται και στεγάζει νέο φυσίγγι. Τι τα κάνει να κινούνται προς τα μπροστά; Ένα ελατήριο μέσα στο δέκτη και όχι ένα στο κοντάκι όπως είναι η πιο συνηθισμένη ρύθμιση σε μια αυτόματη καραμπίνα(αερίου ή αδράνειας).

Η ασυνήθιστη προδιαγραφή έχει και συνέχεια. Η σφυρήλατη θαλάμη η οποία είναι μόνιμα βιδωμένη στην κάννη- είναι κρυοστατικά παγωμένη κατά τη διάρκεια της κατασκευής της. Αυτή η διαδικασία, επηρεάζει τις ιδιότητες της επιφάνειας του ατσαλιού μαζί με την εσωτερική μοριακή δομή. Η Benelli επισημαίνει πως ο κόκος γίνεται πιο ομαλός και η εσωτερική επιφάνεια πιο λεία.Τα τσοκάκια είναι κρυοστατικά αντιμετωπιζόμενα και αυτά, έχουν ένα εσωτερικό προφίλ με πιο μεγάλη σταδιακή μείωση απ' ότι συνήθως όπου μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τείνει να ενισχύσει τα πρότυπα σύμφωνα με όσα διαφημίζονται. Ωστόσο, η διάμετρος είναι κανονικά 18,4mm ( και μπορεί να επιμηκυνθεί).


Τέλος, η κάννη είναι απολύτως εναρμονισμένη με τη μπάσκουλα και τα υπόλοιπα μέρη της. Αυτό αυξάνει την αποδοτικότητα. Αυτό που λέει η Benelli είναι ότι: '' στο Βenelli Vinci αδρανείας, το σύστημα ανακύκλωσης φυσιγγιών πηγαίνει πιο γρήγορα από ποτέ. Αλλά για να εκμεταλλευτούμε την ταχύτητα αυτή, ήταν απαραίτητο να μειώσουμε την ανάκρουση και το φλιντς. Για να το πετύχει αυτό, η Βenelli ανέπτυξε το ComfortTech Plus, το οποίο μειώνει το φλιντς από 14% στο 42% και λιγοστεύει τον χρόνο επαναφοράς στον στόχο από 40% στο 68% σε σύγκριση με τα άλλα. Χωρίς να προσθέτει βάρος, η ComfortTech Plus επιτρέπει ακόμα στην Vinci να διατηρεί υπέροχη ισοροπία όταν επωμίζουμε το όπλο και πυροβολούμε''.

Εντυπώσεις

Μου άρεσε ο τρόπος με τον οποίο το Βenelli Vinci πυροβολεί και είχα την τύχη, ευτυχώς, να ρίξω πολλα φυσίγγια σε σκοπευτήρια της Αγγλίας. Το όπλο είναι πολύ γρήγορο με τη 72άρα κάννη του, όπως αυτό που εγώ δοκίμασα, και ρίχνει σταθερά χάρη στον καλό και εργονομικό σχεδιασμό που διαθέτει.Αλλά δεν είναι ένα οπλό ελαφριάς ανάκρουσης. Σε ένα αληθινό κυνηγετικό όπλο, αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό όσο στα όπλα σκοποβολής. Εγώ δίνω στο Vinci υψhλή βαθμολογία, θα μπορούσε να είναι ιδανικό για τρυγόνια και φάσες ή αν θέλεις να κουβαλάς όπλο σε πάπιες. Το ειδικά διαμορφωμένο σύστημά του είναι κάτι παραπάνω από ένα κόλπο και προσφέρει ιδιαίτερη ευελιξία.
του Mike Yardley
Αναδημοσίευση: http://www.ihunt.gr



Τεχνικά Χαρακτηριστικά



ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ ΗΜΙΑΥΤΟΜΑΤΕΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ : Μια ημιαυτόματη καραμπίνα απόλυτα ζυγισμένη, που λειτουργεί με το νέο πατενταρισμένο σύστημα αδρανείας, με το σύστημα comfort plus νέας γενιάς για ακόμα πιο χαμηλή ανάκρουση και με τον μοναδικό τρόπο τμηματοποίησης του όπλου, αφού χωρίζεται πανεύκολα σε τρία κομμάτια, κανόντας το απόλυτα σταθερό, με πανεύκολη πρόσβαση σε οποιοδήποτε κομμάτι του για την συντήρηση και τον καθαρισμό του. Νέα τεχνολογία, Τέλειο ζύγισμα, Εύκολη χρήση, Αξιοπιστία, Εργονομία και design του μέλλοντος.

ΔΙΑΜΕΤΡΗΜΑ : C12

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ : Σύστημα αδρανείας με περιστρεφόμενη κεφαλή.

ΚΑΝΝΗ : Magnum χρωμιωμένη εσωτερικά σε 66cm, 71cm & 76cm με 5 εσωτερικά κρυογενή τσοκ με στόχαστρο οπτικής ίνας (η ίνα διατίθεται σε χρώμα κόκκινο ή πράσινο μέσα στο κουτί).

ΚΟNΤΑΚΙ : Συνθετικό με το νέο σύστημα comfort plus και δυνατότητα αλλαγής κλίσεων πάνω κάτω αριστερά και δεξιά.

ΠΑΠΙΑ : Συνθετική.

ΒΑΡΟΣ : 3.100 κιλά

ΑΞΕΣΟΥΑΡ : Εναλλασόμενες ράχες και εναλλασόμενα πέλματα air cell για ακόμη χαμηλότερη ανάκρουση στο κοντάκι και τσοκ κρυογενή έσω-έξω 7cm.

ΠΙΕΣΕΙΣ : 1370 bar

ΤΙΜΗ : € 1.728,00

Εισαγωγέας : ΚΥΡΓΙΑΣ ΑΕΒΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου