Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 09, 2012

Από... 10ετίας καταργημένες οι... τουβλοδιαβάσεις στην Ευρώπη Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΟΔΟΠΟΙΙΑ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΜΕ


http://www.alithia.gr/newspaper/images/DIABASEIS_TOUBLAKIA.jpg 
Όταν πριν από τρεισήμισι χρόνια επικρίναμε την κατασκευή διαβάσεων με κυβόλιθους στο κέντρο της πόλης, θεωρώντας ότι οι κατασκευές αυτές θα αποδεικνύονταν μη λειτουργικές και θα δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα παρά θα εξυπηρετούσαν τη μετακίνηση των πεζών, εισπράξαμε την κατηγορηματική απάντηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου ότι εκείνοι είναι επιστήμονες και ξέρουν καλύτερα...
Δυστυχώς όμως η ζωή δικαίωσε τους μη... επιστήμονες που έβλεπαν τα χρώματα να ξεθωριάζουν ταχύτατα, και τους κυβόλιθους μετά από λίγο διάστημα να χορεύουν κάτω από τα αυτοκίνητα, κινδυνεύοντας ακόμη και να τραυματίσουν κάποιον. Έτσι λοιπόν, την περασμένη Τρίτη, δημιουργώντας και ένα αφόρητο μποτιλιάρισμα στο κέντρο, οι... τουβλοδιαβάσεις ξηλώθηκαν και στη θέση τους τοποθετήθηκε και πάλι άσφαλτος, την οποία τώρα θα αρχίσουμε κάθε δυο – τρεις μήνες –για να απασχολούμε δημιουργικά και το προσωπικό...- να βάφουμε, δουλειά να μη μας λείπει...
Ο συμπατριώτης μας Γιώργος Ζαχαριάδης είναι μεν Χιώτης αλλά έζησε και δούλεψε για 35 χρόνια στην Αυστρία. Σχεδιαστής και μελετητής οδοποιίας το επάγγελμά του, θεωρήσαμε ότι είναι από τους πλέον ειδικούς να μιλήσουν για το συγκεκριμένο θέμα, μεταφέροντάς μας και την εμπειρία του από τας... Ευρώπας. «Οι κατασκευές αυτές έχουν καταργηθεί στην Ευρώπη εδώ και μία δεκαετία. Χρησιμοποιούνται μόνο σε κάποιες πλατείες για διακοσμητικούς κυρίως λόγους, κι αυτό γιατί αποδείχθηκε ότι σε δρόμους με φόρτο 25-30.000 αυτοκινήτων το 24ωρο, -όπως ο περιμετρικός δρόμος της πλατείας μας- τα ελαστικά των οχημάτων και ειδικά των φορτηγών σε συνδυασμό με το βάρος τους θρυμματίζουν τους αρμούς και οι κυβόλιθοι αρχίζουν να κινούνται ο ένας μετά τον άλλο», είπε ο κ. Ζαχαριάδης, που επεσήμανε ότι πλέον αποδεκτές και νόμιμες είναι μόνο οι λευκές διαβάσεις –το κίτρινο χρώμα διεθνώς δηλώνει απαγόρευση στάθμευσης...- στους δρόμους. Πώς φτιάχνονται αυτές; Μα, ό,τι πληρώνεις παίρνεις... Υπάρχουν ειδικά υλικά που τοποθετούνται στην άσφαλτο με πιστόλι βαφής δημιουργώντας πάχος ενός χιλιοστού με φωσφορίζον και αντιολισθητικό χρώμα και διαρκούν 2-3 χρόνια είτε σε ψυχρά είτε σε θερμά κλίματα. Εκτός των άλλων στο εξωτερικό, που δεν... ξέρουν, η κατασκευή αυτή γίνεται από εξειδικευμένα γι’ αυτή τη δουλειά συνεργεία με τα κατάλληλα εννοείται υλικά.
Ο κ. Ζαχαριάδης αναφέρθηκε και στις κατασκευές με τσιμέντο που κάνουν στους δρόμους μας γύρω από τα φρεάτια. Επεσήμανε ότι τσιμέντο και άσφαλτος δεν μπορούν να «δέσουν», γι’ αυτό και μετά από κάποιο διάστημα όλα τα φρεάτια γίνονται... λακκούβες, ενώ υπάρχουν ειδικά υλικά, μαστίχες λέγονται, που είναι γι’ αυτές τις περιπτώσεις.
Τελικά δεν ξέρουμε ή δεν θέλουμε να κάνουμε σωστά τα πράγματα, ρωτήσαμε τον συμπατριώτη μας. Απάντησε ότι όσες φορές είτε εκείνος είτε κάποιος άλλος θέλησαν να μεταφέρουν την εμπειρία τους κάνοντας κάποιες προτάσεις, είτε σε αιρετούς είτε σε υπηρεσιακούς παράγοντες, ένιωσαν να τους είναι... ενοχλητικοί. Μάλιστα μας ανέφερε χαρακτηριστικά την είσοδο και έξοδο του αεροδρομίου, για την οποία έκανε γραπτή πρόταση θέλοντας να συμβάλλει στην εξάλειψη θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και στο πώς αντιμετωπίζεται η εγκατάσταση των στύλων φωτισμού χωρίς να χρησιμοποιούνται τα πεζοδρόμια, τα οποία τα έχουμε καταντήσει βάσεις στήριξης στύλων και όχι δρόμους για πεζούς. Πουθενά όμως δεν εισακούστηκε.
«Πρέπει να αντιστρέψουμε την πυραμίδα, στην κορυφή της να βάλουμε τον άνθρωπο, ενώ τώρα έχουμε τα αυτοκίνητα!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαχαριάδης, που θεωρεί ότι ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε όλοι για το καλό του τόπου μας και για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας.
 Ε-ΑΝ
Αναδημοσίευση: alithia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου